ORGANIZACJA DNIA AKTYWNOŚCI w Niepublicznym Przedszkolu „Leśna Polana”

rozkład dnia

Zgodnie z  podstawą programową wychowania przedszkolnego czas pobytu dziecka w przedszkolu, w rozliczeniu tygodniowym to:       

  • 1/5 zabawa dowolna,
  • 1/5 czas spędzony w ogrodzie, w parku, na boisku  (zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, itp.),
  • max 1/5 różnego rodzaju zajęcia dydaktyczne (realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego),
  • 2/5 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne  dowolnie zagospodarowane przez nauczyciela.
children-come-to-school-21281010

Witamy od godz. 6:45

przed śniadaniem dziecko:

  • podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, śmiało zgłasza propozycje działań, nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami i dorosłymi;
  • uczestniczy w indywidualnych działaniach korekcyjno – kompensacyjnych oraz rozwija zdolności (zajęcia indywidualne lub w małej grupie);
zabawy-w-przedszkolu_2

godz. 8:15 - zabawy ruchowe

  • dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych;
    oraz rozwija zdolności (zajęcia indywidualne lub w małej grupie);
śniadanie2

godz. 8:30 - I śniadanie

  • dziecko nabywa i doskonali umiejętności w zakresie samodzielności, samoobsługi, kultury osobistej i kultury bycia, dba o estetykę otoczenia;
g900

od godz. 9:00

Kierowanie  i  stymulowanie przez nauczyciela poznawczej, werbalnej, ruchowej i artystycznej aktywności dzieci wg wybranego programu wychowania w przedszkolu:

  • dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu,
  • korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na
    nurtujące je pytania,
  • buduje wiarę we własne siły, poznaje swoje możliwości
    i wykorzystuje je w działaniu,
  • rozwija zainteresowania, zamiłowania i zdolności
    twórcze;
mycie

godz. 11:00 - II śniadanie

  • dziecko nabywa i doskonali umiejętności w zakresie samodzielności, samoobsługi, kultury osobistej i kultury bycia, dba o estetykę otoczenia;
zabawa

od godz. 11:15

  • dziecko zaspokaja potrzebę relaksu, ruchu i pobytu na świeżym powietrzu m. in.  podczas zabaw ruchowych,
  • dokonuje swobodnego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, pracach porządkowych, prowadzi obserwacje przyrodnicze,
  • uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych;
obiad2

godz. 12:30 obiad

paniczyta2

od godz. 13:15

  • dziecko odpoczywa na leżakach (2,5 i 3-latki), (4, 5 i 6-latki) podczas słuchania czytanych przez nauczycielkę bajek, opowiadań i wierszy,
  • uczy się rozładowywać stres i napięcie podczas zabaw relaksacyjnych i wyciszających,
  • rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności, uczestniczy w indywidualnych działaniach korekcyjno- kompensacyjnych oraz rozwija zdolności (zajęcia indywidualne lub w małej grupie),
  • uczestniczy w zabawach ruchowych (na świeżym powietrzu lub w sali); 
image086

podwieczorek

  • 14:30 gr. 2 i 3 – podwieczorek,
  • 14:45 gr. 1 – podwieczorek;
g15

od godz. 15:00

  • dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności,
  • realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych,
  • uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych.
koniec przedszkola

O godz. 17:00

  •  żegnamy przedszkolaki