ORGANIZACJA DNIA AKTYWNOŚCI w Niepublicznym Przedszkolu „Leśna Polana”
Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego czas pobytu dziecka w przedszkolu, w rozliczeniu tygodniowym to:
- 1/5 zabawa dowolna,
- 1/5 czas spędzony w ogrodzie, w parku, na boisku (zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, itp.),
- max 1/5 różnego rodzaju zajęcia dydaktyczne (realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego),
- 2/5 czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne dowolnie zagospodarowane przez nauczyciela.
Witamy od godz. 6:45
przed śniadaniem dziecko:
- podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, śmiało zgłasza propozycje działań, nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami i dorosłymi;
- uczestniczy w indywidualnych działaniach korekcyjno – kompensacyjnych oraz rozwija zdolności (zajęcia indywidualne lub w małej grupie);
godz. 8:30 - zabawy ruchowe
- dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych;
oraz rozwija zdolności (zajęcia indywidualne lub w małej grupie);
godz. 8:45 - I śniadanie
- dziecko nabywa i doskonali umiejętności w zakresie samodzielności, samoobsługi, kultury osobistej i kultury bycia, dba o estetykę otoczenia;
od godz. 9:30
Kierowanie i stymulowanie przez nauczyciela poznawczej, werbalnej, ruchowej i artystycznej aktywności dzieci wg wybranego programu wychowania w przedszkolu:
- dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu,
- korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na
nurtujące je pytania, - buduje wiarę we własne siły, poznaje swoje możliwości
i wykorzystuje je w działaniu, - rozwija zainteresowania, zamiłowania i zdolności
twórcze;
godz. 11:00 - II śniadanie
- dziecko nabywa i doskonali umiejętności w zakresie samodzielności, samoobsługi, kultury osobistej i kultury bycia, dba o estetykę otoczenia;
od godz. 11:15
- dziecko zaspokaja potrzebę relaksu, ruchu i pobytu na świeżym powietrzu m. in. podczas zabaw ruchowych,
- dokonuje swobodnego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, pracach porządkowych, prowadzi obserwacje przyrodnicze,
- uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych;
godz. 12:30 obiad
od godz. 13:15
- dziecko odpoczywa na leżakach (2,5 i 3-latki), (4, 5 i 6-latki) podczas słuchania czytanych przez nauczycielkę bajek, opowiadań i wierszy,
- uczy się rozładowywać stres i napięcie podczas zabaw relaksacyjnych i wyciszających,
- rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności, uczestniczy w indywidualnych działaniach korekcyjno- kompensacyjnych oraz rozwija zdolności (zajęcia indywidualne lub w małej grupie),
- uczestniczy w zabawach ruchowych (na świeżym powietrzu lub w sali);
godz. 14:30 podwieczorek
- 14:30 podwieczorek wszystkie grupy,
od godz. 15:00
- dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności,
- realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych,
- uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych.
O godz. 17:00
- żegnamy przedszkolaki